Ontdek PLUS

Wim Post

Kent 0 personen

Getrouwd , 3 kinderen
Woont in Amerongen

Bekijk het volledige profiel van Wim Post en al je andere schoolgenoten!

In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

Wim Post heeft 15 klassenfoto's en kent 0 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

Aanmelden

Ik zat op de Kleuterschool die naast de lagere school stond.

Ik zat op de Kleuterschool die naast de lagere school stond. En we woonden in het 'bovenmeestershuis' dat grensde aan het plein. Samen met mijn overbuurmeisje (zelfde leeftijd) Rinnie Dedden, stonden we regelmatig aan de deur van de school te roepen: "Juffff... mak binn' komn'?" En soms, heel soms, mocht dat. Ik weet geen namen meer. Op twee na: Rinnie Dedden dus en Jelle Peter de Ruiter (of Ruijter). Hij was de zoon van de dominee. Goeie herinneringen!

Immanuel, 1961

Wat was ik trots dat ik onderwijzer kon worden op die prachtige school: mooi gelegen en mooie architectuur.

Wat was ik trots dat ik onderwijzer kon worden op die prachtige school: mooi gelegen en mooie architectuur. En zo groot! TOEN al van elk leerjaar 2 tot 3 groepen. En wat vond ik het vak van leerkracht moeilijk! Ik heb het vermoeden dat ik eerder een 'leuke' meester was dan een 'goeie'. En dat dat 'leuke' voor sommigen ook niet helemaal klopt. NU, nu ik zelf kinderen op de basisschool heb (gehad), weet ik pas wat ik leerlingen en ouders 'heb aangedaan'.

Het Erf, 1979

Propedeuse Pedagogiek en doctoraal Onderwijskunde: pendelen tussen Centrumgebouw Zuid en Trans II.

Propedeuse Pedagogiek en doctoraal Onderwijskunde: pendelen tussen Centrumgebouw Zuid en Trans II. Langeveld's "Beknopte (maar o zo ingewikkeld geschreven) theoretische pedagogiek" doorgeworsteld. Met een docent die zei: "Langeveld leeft nog. Als 'ie dood is noemen we dit gebouw naar hem en hoeven we "De Beknopte" niet meer te lezen." Sinterklaas die tijdens een college van Bas Levering opeens binnenkwam. En die vervolgens de les overnam en uitlegde (aan de hand van een grafiek) dat er een verband moet bestaan tussen de toename van het aantal orthopedagogen en kinderen met leer- en opvoedingsmogelijkheden. En dat dat verband wat hem betreft causaal was! Hoe meer orthopedagogen, hoe meer... etc!

Universiteit Utrecht, 1983