Bekijk het volledige profiel van Simon van der Maal en al je andere schoolgenoten!
In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!
Simon van der Maal heeft 0 klassenfoto's en kent 0 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?
Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!
AanmeldenIk heb een fijne tijd gehad op het chr.
Ik heb een fijne tijd gehad op het chr. Lyceum. Maar er waren ook momenten dat ik me afvroeg wat ik er deed. Als de leraar Nederlands zei: we kijken het dictee van Simon na dan hebben we alle fouten gehad. Of de leraar Scheikunde, die zei: een 10 is voor onze Lieve Heer, een 9 voor de leraar, dus 8 is het hoogste wat een leerling kan krijgen. Simon v.d. Maal
Chr. Lyceum, 1956
favorite leraar was de heer Bulens, wiskunde.
favorite leraar was de heer Bulens, wiskunde. De minst favorite leraren voor scheikunde en natuurkunde, maar ik weet niet meer hoe ze heetten. Bij de natuurkunde leraar kon ik precies voorspellen, wanneer welk mopje kwam, want mijn oudere broers hadden die in de kantlijn er bij geschreven. Toppunt van creativiteit? De scheikunde leraar zei bij het geven van cijfers: 10 voor de Lieve Heer, 9 voor de leraar en het hoogste voor de leerling was een 8. Als hij in de vensterbank zat dan scheen hare majesteit de koperen ploert in zijn rug. Hij stond altijd in de gang te wachten op de bel en ook al kwam je aanlopen op het moment dat de bel ging dan deed hij de deur dicht en was je te laat en moest je een briefje halen waarop hij dan schreef dat je 1 minuut te laat was en daarvoor moest je dan terug komen op woensdagmiddag. De conrector de heer Burgwal zocht dan een straf uit, maar deze was altijd zinnig, bv schoolbanken afkrabben en daarna lakken. AAn domweg strafregels schrijven had hij een hekel. Ook hield hij een logboek bij van alle telaatkomsmoesjes. Als je er één had die hij nog niet kende kreeg je geen straf. Zo bevorderde hij de creativiteit. Leraar Nedelands de heer Huizinga gaf cijfers op basis van vooroordelen. Hij vond dat ik geen opstellen kon schrijven, dus altijd een laag cijfer. Ooit heb ik een opstel van een ander overgeschreven, mijn cijfer lag 2 punten lager dan van die ander en Huizinga had niet in de gaten dat hij het al een keer beoordeeld had. Daarvan leerde ik relativeren hoe een leraar kan omgaan met leerlingenIk heb ook een leraar Nederlands gehad de heer van Opstal, die na een dictee zei: we zullen dat van Simon nakijken, dan hebben we alle fouten gehad. Echte motivator! Van de tekenleraar de heer Hoornweg mocht ik de geluidsinstallatie aanleggen en hoefde ik niet te tekenen, want dat was niet mijn favorite vak. Wel als we mochten kleien dat vond ik veel leuker. Wat het allerleukste was dat we klompjes klei meenamen naar de volgende les. We gooiden dan kleine klompjes naar het bord, die daar bleven plakken, maar niemand die het gadaan had. Ook hebben we een jonge en nieuwe natuurkunde leraar tot wanhoop gebracht. De vader van Gijs Lock had een boterhandel en op een gegeven moment waren ballonnen gratis bij de boter. Gijs had er een handvol meegenomen naar school. We bliezen ze op en lieten ze dan los. De arme jonge leraar ging ze te lijf met de punt van de bordpasser,maar als hij er één aan de ene kant had lek geprikt dan stegen er aan de andere kant weer nieuwe op. Aan het einde van dat jaar is de man elders gaan weken. Rotjongens waren we!
Chr. Lyceum, 1956