Bekijk het volledige profiel van Rutger Kerstiens en al je andere schoolgenoten!
In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!
Rutger Kerstiens heeft 0 klassenfoto's en kent 4 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?
Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!
AanmeldenWat een fantastische tijd.
Wat een fantastische tijd. De IJsbreker (met onder meer Susanne van Popta, Gert-Jan Bos, Casper Bots en Herman ??) was onze - bijna klassikale - creatieve uitlaatklep. Uren staan draaien aan die verdraaide, altijd lekkende, lastig in te stellen kopieerapparaten. Nummers van vijftig - zestig pagina's - we draaiden er onze hand niet voor om. Tot wanhoop van de directie, die zag hoe in hoog tempo de papiervoorraad richting het IJsbrekerlokaal verdweeen. En dan de lessen. Lens wist hoe je luie geesten actief kon maken. (Zijn we moe? Ja?! Dan hollen we nog vijf minuten door! Optillen die hoeven! Hup hup hup! Niet zo steunen. We gaan zingen!) Plaisier zorgde voor de meest memorabele lessen aardrijkskunde ooit gegeven. Postma wist de vakken godsdienst en geschiendis een geheel eigen invulling te geven. Schutte (geschiedenis) en Odeh (biologie) krijgen nog angstaanvallen als ze terugdenken aan klas 1a. Keulers (economie) wist op dag een al dat hij zijn klas nooit meer onder controle zou krijgen. De Engelse les van de reuzachtig lange Arno(otje) 'Pooh' van Staalduijnen verzuimde je nooit. Paap (Frans) was op vele vlakken onnavolgbaar - wat ook ruim werd uitgemeten in de IJsbreker (De recepten van Madame Pape). De scheikundelessen van Van der Vlies (veel te jong gestorven) bezocht je voor je plezier. De humor en kunde van de man stonden op eenzaam niveau. En natuurlijk Maters (Nederlands). Gevreest in Dordrecht en verre omstreken om haar harde maar wel prima manier van lesgeven. Een d/t-fout in een dictee was dodelijk en bleef je zeker nog een maand lang achtervolgen. Ik heb nog een hele zomer zitten blokken omdat ik het jaar erop niet nog eens af wilde gaan... Kort samengevat: jammer dat die tijd op het Christelijk Lyceum zo snel voorbij was.
Thuredrecht College, 1985
De experimentele lesmethode van deze school braken me lelijk op toen ik in de loop van het leerjaar verhuisde naar Dordrecht.
De experimentele lesmethode van deze school braken me lelijk op toen ik in de loop van het leerjaar verhuisde naar Dordrecht. Desondanks kijk ik met veel plezier terug op de acht maanden "Brug".
Interconfessioneel Arcus, 1984
Wat een fantastische tijd.
Wat een fantastische tijd. De IJsbreker (met onder meer Susanne van Popta, Gert-Jan Bos, Casper Bots en Herman ??) was onze - bijna klassikale - creatieve uitlaatklep. Uren staan draaien aan die verdraaide, altijd lekkende, lastig in te stellen kopieerapparaten. Nummers van vijftig - zestig pagina's - we draaiden er onze hand niet voor om. Tot wanhoop van de directie, die zag hoe in hoog tempo de papiervoorraad richting het IJsbrekerlokaal verdweeen. En dan de lessen. Lens wist hoe je luie geesten actief kon maken. (Zijn we moe? Ja?! Dan hollen we nog vijf minuten door! Optillen die hoeven! Hup hup hup! Niet zo steunen. We gaan zingen!) Plaisier zorgde voor de meest memorabele lessen aardrijkskunde ooit gegeven. Postma wist de vakken godsdienst en geschiendis een geheel eigen invulling te geven. Schutte (geschiedenis) en Odeh (biologie) krijgen nog angstaanvallen als ze terugdenken aan klas 1a. Keulers (economie) wist op dag een al dat hij zijn klas nooit meer onder controle zou krijgen. De Engelse les van de reuzachtig lange Arno(otje) 'Pooh' van Staalduijnen verzuimde je nooit. Paap (Frans) was op vele vlakken onnavolgbaar - wat ook ruim werd uitgemeten in de IJsbreker (De recepten van Madame Pape). De scheikundelessen van Van der Vlies (veel te jong gestorven) bezocht je voor je plezier. De humor en kunde van de man stonden op eenzaam niveau. En natuurlijk Maters (Nederlands). Gevreest in Dordrecht en verre omstreken om haar harde maar wel prima manier van lesgeven. Een d/t-fout in een dictee was dodelijk en bleef je zeker nog een maand lang achtervolgen. Ik heb nog een hele zomer zitten blokken omdat ik het jaar erop niet nog eens af wilde gaan... Kort samengevat: jammer dat die tijd op het Christelijk Lyceum zo snel voorbij was.
Insula College, 1985