Ontdek PLUS

Michiel Mol

Kent 13 personen

Burg. staat -
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van Michiel Mol en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    Michiel Mol heeft 1 klassenfoto's en kent 13 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Het begin aan deze school was positief wat naderhand uitliep in een enorme domper.

    Het begin aan deze school was positief wat naderhand uitliep in een enorme domper. Ik deed het eerste jaar IVBO wat voor mij veel te makkelijk was en ik haalde toen ook hele hoge cijfers. Het tweede jaar ben ik vanwege het feit dat ik wel wat moeilijker niveau aan kon doorgestroomd naar VBO/MAVO. Helaas pakte dit al gauw negatief uit waardoor ik forse achterstanden kreeg met schoolvakken en dus achter bleef t.o.v. de rest van de klas. In het derde jaar werd dat alleen maar van kwaad tot erger en ik kreeg nog veel meer achterstanden. Toen werd in overleg tussen mijn toenmalige psychiater en de adjunct-directeur van de school besloten de school te verlaten en elders verder te leren. Ik stond sinds het tweede jaar ook bekend als een jongen die een laptop gebruikte en er wat opvallend lang over deed om hem uit te pakken aan het begin van de les, danwel hem weer in te pakken aan het einde van de les. De reden waarom ik een laptop ging gebruiken is het gevolg van een moeilijke tragedie in mijn autisme, namelijk in de vorm van vorse dwanggedachten die het met de hand schrijven sterk beinvloedde. Tot anno nu is het nog steeds bij mij het geval. Ondanks deze school voor mij was uitgelopen in een tranendal, wil ik de leerkrachten, waarvan mijn twee mentrices graag erg dankbaar zijn voor het laatste jaar dat voor mij zeer moeilijk is geweest.

    Medisch Centrum Berg en Bos..., 1998

    Het was een leuke school en goed en structureel georganiseerd door leerkrachten, directie en stafmedewerkers.

    Het was een leuke school en goed en structureel georganiseerd door leerkrachten, directie en stafmedewerkers. De sanitaire voorzieningen waren vaak smerig, oud en verwaarloosd, zo erg dat we de fonteinen in de bovenbouw van de leerkrachten niet mochten gebruiken. Vloerkleed in de klaslokalen is uiteraard erg knus en gezellig, alleen als er met vloeistoffen op water na geknoeid werd op het vloerkleed kwamen er vlekken in terecht en gingen deze onaangenaam stinken. Mijn grootste ergenis waren de douches nabij de gymzaal die grotendeels met graniet waren afgewerkt en vieze doucheputjes met kauwgom van de leerlingen van de Alfonso Cortischool. Het kwam helaas ook af en toe voor dat leerlingen bij slechte weerstand zaten te braken in het fontein i.p.v. de bijbehorende toiletten. Dat valt sterk buiten de normen en waarden die er in de samenleving van kracht zijn. Aangezien ik een vorm van autisme heb binnen het autisme spectrum stoornissen (ASS) was deze school mijn beste nummer 1 uit mijn geschiedenis. De jaren voor en na De Taalkring waren wanhopiger en moeizamer. Bedankt iedereen voor de goede en leuke inzet in de negen jaren die ik bij jullie heb mee mogen maken.

    De Taalkring, 1989