Bekijk het volledige profiel van louise -langelaan en al je andere schoolgenoten!
In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!
louise -langelaan heeft 0 klassenfoto's en kent 0 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?
Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!
Aanmeldenach wat had ik een heerlijke tijd op de kleuterschool.
ach wat had ik een heerlijke tijd op de kleuterschool. in mijn herinnering was ik erg verlegen en onzeker. ik keek veel naar wat de andere kinderen deden. alle spulletjes in de klas, de wasteil met klei die altijd nat gehouden moest worden spelen met water en zand, de poppenhoek...en juf van houten vond ik erg lief, en héél mooi, als een prinses... we deden met alle kinderen soms spelletjes in de grote zaal 'de zeven de zeven', en op de gang zingen en wachten omdat we allemaal naar de wc's moesten, buiten spelen met hoge stapels autobanden waar we in gingen zitten, meisjes die de handstand deden tegen de muur van de zandbak. maar aan die leuke tijd kwam abrubt een einde toen ik met 5 jaar al naar de 'grote'school, de nassauschool moest. vaak heb ik nog verlangend over het muurtje gekeken, naar de speelplaats en de zandbak. een verloren paradijsje.
NELLY BODEHEIMSCHOOL, 1956
hier deed ik de parttime VO,een soort masteropleiding na de HBO.
hier deed ik de parttime VO,een soort masteropleiding na de HBO.IW ik herinner mij de VO als een prima proffesionele opleiding, waar ik het erg naar m'n zin had.namen van docente ; tja, piet, een gewezen priester ? hellen, een statige surinaamse ? kees met de baard ? van de mede leerlingen herinner ik mij o.a een surinaamse medestudente, naam ben ik kwijt,die het had over de rol van de surinaamse moeder, waarbij ze een paralel zag tussen het slavenbestaan met bijbehorende cultuur,en de opvoeding van de kinderen. de moeder als eigenaar van het kind waarmee ze kon doen en laten wat ze wilde, het kind als volkomen afhankelijk en onmondig. de parralel meester /slaaf. dit denkbeeld maakte grote indruk op mij om drie redenen: het zet je aan het denken over machtsverhoudingen binnen gezinnen, en ik had zelf in mijn werk ook veel met surinaamse moeders te maken. en last but not least ; omdat je voelde dat zij er zelf ook onder had geleden. mijn mede supervisant was .....neefjes, hij werkte bij boddaert, een leuke vent, en de supervisie was boeiend en leerzaam. de naam van onze supervisor ben ik kwijt.een andere mede studente was grada timmer, zij werkte volgens mij in heliomare en was erg bezig met de gebouwde situatie en het effect ervan op de client. een hele ineressante invalshoek, ook omdat de instelling waar ik werkte ingrijpend ging verbouwen en ik door haar ideeen besefte dat je methodiek sterk wordt beinvloed door de gebouwde situatie. denk aan enerzijds de kans om de client te observeren anderzijds het recht op privacy, waar ga je vanuit bij nieuwbouw ? grada werd in die periode ook getroffen door een persoonlijke tragedie.we hadden best veel contact in die tijd, ze was ook nog op mijn huwlijk. ik heb het diploma nooit gekregen omdat ik 1 onderzoek en mijn eindscriptie niet heb gemaakt. ik kreeg mijn 1e kind Eva,in het laatste jaarvan de opleiding.eva kwam gezellig mee naar school, naast elk lokaal was een klein bespreek kamertje daar lag ze dan terwijl ik les had, tussendoor voedde en verschoonde ik haar, makkelijke baby,ervaren moeder, ging prima. maar toen iedereen klaar en gediplomeerd was moest ik die twee dingen nog doen, ik kreeg een jaar de tijd van de opleiders, en ik was thuis, met de baby, gestopt met werken dus tijd zát. alleen ik kon niks meer bedenken mijn hoofd was leeg ! geen depressie ofzo hoor. gewoon. ik had nog nooit niet gewerkt, mijn werk was altijd mijn inspiratiebron ofzo. en nu zar ik thuis met dat makkelijke kindje, huisje aan kant typemachine op tafel en aan het werk......mooi niet. ALTIJD spijt van gehad maar ja. de opleiders zagen mij als docent methodiek, ik weer nog dat moest lesgeven en dat die les werd opgenomen op video, wat spannend was dat, in de les behandelde ik het slecht nieuws gesprek, het werd heel goed beoordeeld, maar zelf zag ik meer in supervisie, dat leek me geweldig. directeur (?)maja van onna ging nog met me lunchen om op me in te praten dat ik het echt moest afmaken, dat je het best kon combineren met het moederschap etc. maar het heeft niet geholpen. sorry maja !
IVABO(inst.Voortgezet Agogi..., 1984
ik deed hier rond 1970 de parttime opleidingen Kinderbescherming A en B beiden 2 jaar,en later de HBO inrichtingswerk, 4 jaar.
ik deed hier rond 1970 de parttime opleidingen Kinderbescherming A en B beiden 2 jaar,en later de HBO inrichtingswerk, 4 jaar. In de klas roken eten breien was heel gewoon, maar ik heb er heel veel geleerd. Het was ook wel een byzondere tijd, werkelijk alles werd ter discussie gesteld. Ik voelde me zo vrij,ondanks het harde werken, m'n outfit kwam van het waterlooplein,naar popconcerten,vage idealen en chillen in het vondelpark. Wat bij de opleiding grote indruk op me maakte was dat Jaap een medestudent, aardige wat vormelijke man, die met jeugdige delinquenten werkte op een dag zo vreselijk in elkaar was geslagen door die jongens dat hij niet meer terugkwam op de opleiding en volgens mij ook niet terug is gegaan naar zijn werk. ik heb me altijd afgevraagd hoe het verder met hem is gegaan. verder leerde ik daar sonja balk kennen met wie ik nog steeds bevriend ben, al 36 jaar...
sociale academie CICSA, 1970