Ontdek PLUS

Anne Johan Annema

Kent 0 personen

Burg. staat -
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van Anne Johan Annema en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    Anne Johan Annema heeft 2 klassenfoto's en kent 0 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Eerst studie elektrotechniek, daarna promotie.

    Eerst studie elektrotechniek, daarna promotie. In beide periodes ging ik meestal in het weekend naar Groningen, waar mijn vader woonde en waar de meeste vrienden van mij woonden. Bij de studie heb ik 1 vak niet gehaald, omdat ik een integraalnotatie fout had... de docent had natuurlijk gelijk om te stellen dat een integraal over een f(x)dx in de grenzen geen "x" mag hebben, maar om me daarvoor een 4 te geven in plaats van een 9 die ik anders gehad zou hebben... Ik heb het trouwens nooit weer fout gedaan. De stage heb ik gedaan bij Philips in Drachten, het afstuderen op het NatLab in Eindhoven. Ik mocht daar blijven werken, maar dat heb ik niet gedaan omdat ze wel erg traag waren met het rondmaken van de formaliteiten. Na de studie heb ik een promotie gedaan bij elektrotechniek, vakgroep ICE, waarna ik wel ben gaan werken op het NatLab van Philips in Eindhoven. Gedurende mijn promotietijd heb ik fanatiek gekart op de UT bij "A la Kart". In die tijd had ik een hele mooie verlaagde Opel Ascona, tweede serie, met de sterke oliezuipende motoren. De verlaging was iets te laag uitgevallen, ik kon rechtopzittend achter het stuur met de vingertoppen (en deur open) de weg aanraken. Het ding kon wel hard de bocht om trouwens; de nagelafdrukken van meerijders stonden in het dashboard en ooit ging een Datsun Z280 rechtdoor de bocht uit in een bocht waar ik wel netjes knap hard doorheen ging bij een sprintje. Verkeersdrempels waren een ramp... Bij een intro-evenement van "A la Kart" hadden we een keer een BX geregeld voor .... ja waarvoor eigenlijk. Daarmee hebben we (over verkeersdrempels gesproken) een wedstrijd verkeersdrempelverspringen op de UT gehouden: zo ver mogelijk springen over een verkeersdrempel. Daar was die BX erg goed in, vooral in de hoge stand, met een flinke aanloop en met op het goede moment remmen en weer volgas geven. Was best wel link eigenlijk met al die bomen naast de weg... Dit was een van de weinige sportevenementen waar ik echt hoofdpijn van kreeg door de klappen tegen het dak en tegen de bodem. Mijn kart-activiteiten hebben er wel toe geleid dat ik afgekeurd ben voor militaire dienst. Na een enorme schuiver met een kart (erg hard een bocht in, zand op de baan, zijwaarts de grindbak in, en op de kop er weer uit) had ik last van mijn rug. Dus herkeuring aangevraagd, en afgekeurd op slecht zicht. Nou zie ik dingen soms niet zo goed, maar die dag blijkbaar wel erg slecht. Tegenwoordig is mijn zicht iets minder slecht dan op die dag, vreemd dat dat weer kan bijtrekken... Verder waren de vele onzinactiviteiten op de campus erg leuk. Varierend van de jaarlijkse meubelverbrandingen, watergevechten, bbq's achterin auto's en andere onzin. Het was wel een enorme vieze rotzooi trouwens.

    Universiteit Twente, 1985

    de oude school was oud, en lekker dichtbij (de ene kant de straat uit), de nieuwe school was vrijwel even ver maar de andere kant op.

    de oude school was oud, en lekker dichtbij (de ene kant de straat uit), de nieuwe school was vrijwel even ver maar de andere kant op. We woonden dus in de Burg. Geldermanlaan, daar waar ik de eerste rijlessen heb gehad in de tuin, ik was iets van 10 jaar. De auto (ik denk de Volvo 244) remde wel beter dan mijn fiets, dus stonden er nogal lange remsporen in de tuin na de eerste rijles. Op school heb ik denk ik niet echt gekke dingen gedaan. Wel had ik begin 5e klas alle rekenboekjes uit. Bij godsdienstles (en het was een ols) hadden we een blinde docent die echter wel heeeel goede oren had. Je durfde je een uur lang gewoon niet te bewegen... Vrienden waren Gerben en Johan.

    o.l.s. Frankrijkerlaan, 1973

    van deze school heb ik weinig herinneringen, ik heb er dan ook maar een half jaar of zoiets op gezeten.

    van deze school heb ik weinig herinneringen, ik heb er dan ook maar een half jaar of zoiets op gezeten. Ik denk dat het in de eerste klas en tweede klas was (1980 dus). Dit was vanwege de scheiding van mijn ouders en de daaraanvastzittende verhuizing naar Sneek. Dit was ook de reden dat ik weinig moeite deed om me thuis te voelen op school, ik wilde toch weer naar Groningen. Even plotseling als dat ik op deze school kwam, was ik ook weer weg. Ik heb er wel Friese les gehad (met Gronings accent in mijn geval, maar ik kan nu wel accentloos in het Fries vragen waar mijn parachute of stofzuiger is, of harrebarre earrebarre zeggen). Fries verstaan was voor mij geen probleem omdat mijn familie Fries is (kan ook niet anders met mijn naam). Fries spreken vond en vind ik moeilijk omdat het qua spreken voor mij een vreemde taal is; als ik meerdere dagen in Friesland ben en flink ga zuipen dan denk ik trouwens dat mijn Fries behoorlijk goed is. Heel opvallend was dat ik op deze school dezelfde gymleraar had als op mijn eerdere&latere school (tot grote schrik van de gymleraar die 2* dacht van mij af te zijn). Het meest opvallende wat mij is bijgebleven zijn de muzieklessen. In een lokaal met een mooie piano. Waar af en toe een schaar in verdween waarna er onder de les plotseling snaren knapten. Ik vond dat vreselijk grappig, hoewel ik er niets mee te maken had. Het heeft mede een basis gelegd voor mijn latere sabotageprobeersels bij gym (weer terug op het Thorbecke in Groningen). Op mijn eerste schooldag op deze school had ik meteen een proefwerk wiskunde. Ik haalde een 8, en de leraar wilde weten of ik die stof uitgebreid had gehad op mijn vorige school. Dat was niet zo, ik had het nog nooit gehad. Hij geloofde dit niet totdat ik nooit meer lager scoorde dan een 9,5. Wiskunde is ook helemaal niet moeilijk, alleen de Nederlandse benamingen zijn fout. "vergelijking" is een foute benaming, "formule" nog fouter: er staat een "="-teken en dus is het een gelijking en dat betekent dat wat aan de ene kant van de "=" staat gelijk is aan dat wat er aan de andere kant staat, alleen in een andere verschijningsvorm. Als je dit weet, kan je de linker- en rechterkant onbeperkt vermenigvuldigen met 1 (of met een of andere andere verschijningsvorm daarvan) of er 0 (idem) bij optellen. Meer is het niet. Je moet alleen puzzelen om de goede 1 of 0 te vinden. Vermenigvuldigen met 1 kan ik, ergens 0 bij optellen ook en dus kan ik wiskunde. Zelfs bij geavanceerde wiskunde zoals ik later op de universiteit heb gehad was het eigenlijk niet veel meer. Eigenlijk was het Magister Alvinus wel een fijne school (alleen dat gegil van vee op de veemarkt...), maar zoals gezegd deed ik geen moeite om er thuis te zijn. Ik vrees zelfs dat ik moeite deed me er niet thuis te voelen... sorry oud-klasgenoten, aan jullie heeft het niet gelegen.

    Regionale Magister Alvinus, 1979