Ontdek PLUS

Jo van Dinther

Kent 0 personen

MARRIED , 2 kinderen
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van Jo van Dinther en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    Jo van Dinther heeft 13 klassenfoto's en kent 0 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Ik heb hier Nederlands M.

    Ik heb hier Nederlands M.O. A + B gestudeerd. Het was een fijne tijd met goede leraren. Ik was in gezelschap van veel sympathieke studiegenoten. De studie was een openbaring waar ik zowel als leerkracht in het basisonderwijs als het middelbaar onderwijs veel aan heb gehad.

    Katholieke Leergangen, 1975

    Een fijne lerarenopleiding.

    Een fijne lerarenopleiding. Ontzettende goede klassenbinding. Fijne leraren. Reünies van de examenklas tot heden (2009).

    R.K. Kweekschool, 1960

    Ik heb op het Maurick College gewerkt van september 1999 tot juli 2005.

    Ik heb op het Maurick College gewerkt van september 1999 tot juli 2005. Ik heb Nederlands gegeven in alle onderbouwklassen, d.w.z. VMBO,HAVO en GYMNASIUM en mengvormen. Jammergenoeg was de tijd te kort om in de bovenbouw te belanden. Dat zou met mijn M.O.-B-diploma toch iets bevredigender geweest zijn. Maar ik heb een ontzettend leuke tijd gehad, hoewel de overgang van 34 jaar basisonderwijs naar drukke pubers groot was. Als enthousiaste Daltonschool was het leuk en uitdagend werken. Door mijn grote Vughtse ervaring met veel directieleden en docenten was ik snel ingeburgerd en voelde ik me als een vis in het water. Naast het lesgeven heb ik veel gedaan om de teambuilding te bevorderen. Zo heb ik me al die 6 jaren opgeworpen als de organisator van de 'vrijdagmiddagborrel'. Heel bijzonder was de snelle leerlingstijging in die jaren: het Maurick College was en is nog een regionale school, maar vooral de Vughtse inbreng werd groter en groter in die jaren. De aanwas van, vooral jonge, leerkrachten was navenant. Ook de fusies met de Reeburgmavo en de Molenrijn-LTS droegen bij aan de completering van het onderwijs. Kortom: de organisatie,werksfeer en collegialiteit waren prima. Natuurlijk heeft dit ook gevolgen voor het schoolgebouw: op dit moment wordt dit drastisch gerenoveerd, zodat alle schoolafdelingen, die nu verspreid zijn, er onderdak zullen vinden. Ik wens dan ook de directie, de docenten, het overige personeel en de leerlingen een goede, prettige onderwijstoekomst toe.

    Maurick College, 1999