Ga naar de inhoud

‘Ik ging de deur niet uit zonder LouLou’

Update:
loulou


Toen ik in het eindexamenjaar van de middelbare school zat gebruikte ik nog niet zoveel schoonheidsproducten als de gemiddelde puber nu. Ik had een busje haarlak, blauwe mascara en dat was het. O ja, en niet te vergeten: LouLou. Ik ging de deur niet uit zonder LouLou. 

Ik gebruikte als 16-jarige weinig schoonheidsproducten. Niet eens een dagcrème. Ook geen toners, moisturizers, serums, oogcontourcrèmes, exfoliators, foundation, concealer … Vul het rijtje verzorgingsproducten van nu verder zelf aan. Als ik ze hier allemaal opschrijf, wordt de blog te lang.  

Een van de oorzaken dat jongeren nu veel meer verzorgingsproducten gebruiken is natuurlijk de invloed van influencers op platforms zoals TikTok. Daar worden dagelijks productpresentaties gegeven waar je hebberig van wordt. Dit is dan ook te zien in het gemiddelde huishouden met pubers.

Lades vol schoonheidsproducten

Hier in huis ook: mijn dochter heeft lades vol schoonheidsproducten: huidverbeteraars, anti-pluisspray, krulborstels, stijltangen. Een smal plankje – zoals ik bij mijn ouders thuis had – onder een kleine spiegel volstaat niet meer. Twee lades onder een flinke wastafel trouwens ook niet. 

Toch is er geen verschil in opmaaktijd voor de spiegel. Denk ik. Want waar meiden nu met allerlei hulpmiddelen hun haar stijlen, stonden wij vroeger net zo lang onze haarlokken de goede kant op te touperen.

Niet naar buiten zonder parfum

En we gingen trouwens ook niet naar buiten zonder eerst rijkelijk met parfum te spuiten. 

Zelf ging ik de deur niet uit zonder LouLou, hét parfum van de jaren 80. Het kwam uit in 1987. Ik had de parfum ontdekt via een reclameblok op de televisie en kreeg het als cadeau voor mijn 16e verjaardag. 

Meer blogs: